dissabte, 11 d’agost del 2007

La Cançó de l'Estiu

Fa dies que penso que un bloc com aquest havia de tenir un entrada parlant de les cançons de l'estiu. Buscant informació al voltant d'aquest tema vaig arribar a la wikipedia i, oh!!, hi ha un llistat complert, per anys, de les cançons de l'estiu.
Us enllaço, http://es.wikipedia.org/wiki/Canci%C3%B3n_del_verano

La cançó de l'estiu és una cançó comercial, amb música fàcil de recordar i lletres senzilles. Tothom ha tararejat alguna. Sentimentalment jo em quedo amb:
1965 - La chica yeye de Concha Velasco (encara la cantem al cole amb les més petites)
1974 - Eva Maria de Fórmula V (és la primera cançó que recordo haver aprés sencera)
1979 - Gloria de Humberto Tozzi (no penso dir perquè)
1982 - Maquillaje de Mecano (és la primera cançó dels Mecano i recordo perfectament la primera vegada que la vaig sentir)
1985 - Ni tú ni nadie de Alaska & Dinarama (tampoc explicaré res)
1990 - Ójala que llueva café de Juan Luís Guerra (com amb els Mecano, recordo la primera vegada que la vaig escoltar i la necessitat de tornar a sentir-la)
2005 - Caminando por la Vida de Melendi (com un himne)

Aquestes són les meves cançons de l'estiu. Ara podeu fer-vos vosaltres la vostra llista. Evidentment encara falten cançons que també van marcar una època, però potser eren la cançó de l'hivern, de la tardor o de la primavera. Qui ho sap?